Wednesday 6 March 2013

KISAH BENAR : WANITA DITIPU NEGRO MENYAMAR MAT SALEH -PERCINTAAN FACEBOOK



" Tolong jangan biar saya mati jika benar awak cintakan saya", antara pujuk rayu seorang lelaki mendakwa jurutera di United Kingdom (UK) sebelum memperdaya seorang surirumah menerusi facebook sehingga wanita itu kerugian hampir RM20,000.00.

Salmah, 50 (bukan nama sebenar) terpaksa berputih mata apabila dia menjadi mangsa penipuan siber yang sering dilaporkan akhbar sebelum ini. Lelaki menggunakan nama Bryan itu pada mulanya cuma menghantar mesej menerusi facebook Salmah untuk berkenalan dan apabila mereka semakin rapat, Salmah sanggup meminjam wang daripada along untuk diberi kepada lelaki itu.

Along pula menggenakan syarat membayar RM1,500.00 sebelum pinjaman diluluskan dan demi cinta kepada lelaki terbabit, Salmah membayar jumlah itu, tetapi malangnya tidak memperoleh wang dan along meminta tambahan RM1,500.00 menjadikan keseluruhan pendahuluan untuk meminjam ialah RM3,000.00.

Sekali lagi Salmah membayar RM1,500.00 namun malangnya along itu menghilangkan diri. Menurut Salmah, Byran yang dikenali sejak November tahun lalu, mendakwa mahu bercuti selama sebulan di Malaysia.

Katanya, dia kemudian menerima panggilan daripada seorang wanita memperkenalkan diri sebagai pegawai kastam pada 13 Disember lalu, memberitahu Bryan mengalami masalah kewangan dan meminta RM5,000.00 dipindahkan ke satu akaun.

"Saya hanya memberi RM2,500.00 kerana tiada wang sebanyak diminta. Selepas itu, wanita yang memperkenalkan diri sebagai Lily meminta wang beberapa kali. Walaupun sedar ada sesuatu tidak kena, saya tetap memenuhi permintaannya dan Bryan turut menghubungi saya merayu perkara yang sama" katanya.
"Selain along yang menipu, saya juga meminjam dengan beberapa ahli keluarga dan rakan," katanya yang sudah memberi hampir RM20,000.00 kepada Bryan.

Berasa ditipu, dia membuat laporan di Balai Polis Selising, 9 januari lalu. Sementara itu, Ketua Polis Daerah Pasir Puteh, Deputi Superintanden Mohd Kamal Zainal ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan berkenaan.

(Sumber : Harian Metro 12 Januari 2013.)


Modus Operandi :

Negro akan menyamar orang putih. (kalau letak nama negro sudah tentu siapa pun taknak respon kecuali lembu kot) Letak gambar orang putih dan letak nama cun-cun Bryan ke, Justin Bieber dan sebagainya. Hantar email atau mesej facebook secara random kepada perempuan Malaysia (sebab orang Malaysia senang kena tipu). Target umur 40an ke atas sebab kebanyakan perempuan atau janda yang sepi tapi berduit adalah banyak dalam linkungan umur ini. Kadang-kadang wanita muda pun ada yang terkena tak tau pulak apa yang diaorang niat. Contoh notis adalah kat bawah ni (dalam bahasa Inggeris, pakcik belum pernah jumpa dalam bahasa Malaysia tak tahu pulak kalau ada negro dah pandai bahasa Melayu almaklum negro kat KL ni dah banyak ada gilfren Melayu) :

Im Engr (Engineer) william philip.I hail from lancaster UK,I attended oxford university,where i studied marine engineering,Am 47 years old single and work as a marine engineer in the submarine section. Am elegant,vibrant,vigorous and full of life I was opporturned to glance through your page and personnality profle.You seem to be the woman of my choice.You scarlet lips,ebong hair,well biult physique charming face,sedycing eyes are of great intersest to me.In fact,your entirety commands my variety of interest.
(lulus oxford tapi BI macam hamjadah)-maaf bahasa kasar sebab pakcik memang anti-negro.

Dalam beribu-ribu email takkan takda yang sangkut, yang sangkut tu dia ayat habis-habis dan sampai mangsa jatuh cintan walaupun tak pernah berjumpa.(almaklum mangsa semuanya tengah gersang). Sambil tu Negro ni akan menjampi pengasih atau sihir guna-guna (vodoo) seperti yang diakui Salmah kat atas walupun merasakan ada sesuatu tidak kena- dia yang dah kena guna-guna). Lagi kisah vodoo KILK SINI

Apabila dah gila bayang dan cinta dah berbunga, Justin Bieber Negro ni akan cakap dia nak ke Malaysia. Kemudian baru timbul satu perempuan Kastam mengatakan Justin ni ditahan Kastam. Perempuan Melayu talibarut Negro ini menyamar menjadi pegawai kastam  dan merupakan gilfren atau pencacai Negro. Mereka akan minta duit sebanyak dan selagi yang boleh. Bagi setengah kes lain negro ni cakap duit cash atau emas dia ditahan di Kastam. Apa yang menjadi kebodohan Wanita melayu kita ini ialah mereka boleh percaya pulak pegawai kastam yang menyamar tadi. Sepatutnya bayarlah di Kastam, sebaliknya bayar masuk akaun pencacai Negro tadi. Maka lepas dapat duit yang agak-agak mengenyangkan Negro dan pencacai pun ghaib sambil berbulan madu. Habis cerita. Mangsa melalak dan repot polis. Menangis air mata darahpun duit tu tak akan dapat balik. The end.

p/s : Kalau jumpa kes-kes macam ni perangkap aje negro tu dan kerat 14. Pencacai dia dihukum sula ramai-ramai. Tapi jika anda seorang yang penyabar, anda hanya perlu repot pada polis SEBELUM serah duit bukan bila duit dah sapan. Yang penting jangan berurusan dengan Negro.

Sila baca juga kalau minat :

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...