Saturday 12 January 2013

TANDA-TANDA ORANG MEMBELA HANTU RAYA - AWAS

Gambar Sekadar Hiasan


Seorang pendakwah bebas Ustaz Abu Bakar Abdul Aziz berkata ada beberapa tanda boleh dikenal pasti bagi mana-mana individu yang membela hantu raya.


Antara tanda-tandnya ialah :
1. Takut bertentang mata bila bercakap
2. Gementar dan keluh kesah bila berjumpa orang alim
3. Hati sentiasa tidak tenang dan badan sentiasa berpeluh bila berada dalam majlis ilmu
4. Gemar makan bubur kacang merah dan suka jamu orang makan pada malam Jumaat
5. Walaupun usia lanjut tetapi memiliki tenaga luarbiasa bila melakukan kerja-kerja berat
6. Bila keluar rumah tidak akan beritahu kepada ahli keluarga terutama isteri
7. Kerap bawa berpuluh-puluh telur rebus kedalam hutan
8. Bila ada mesyuarat orang ramai akan patuh dan tunduk keputusannnya
9. Mempunyai tenaga seks luar biasa bila bejimak dengan isteri.
10. Kerap bersetubuh.

Ustaz Abu Bakar berkata undividu yang bersahabat dengan hantu raya memperolehi apa hajat dengan bantuan makhluk itu.

(sumber : mingguan warta perdana/jalanakhirat.wordpress.com/)

p/s -  Tujuan orang membela hantu raya, toyol, dan yang sewaktu dengannya adalah untuk meminta pertologan dari hantu aka Jin aka syaitan ini ( hukumnya haram, syirik dan berdosa besar) untuk mencuri duit (kaya), menyihir orang, melindung diri, kebal, kuat, cantik, pelaris, pengasih dll. Semua pertolongan jin ini bukan percuma, jin akan menuntut balasan kepada tuannya, apabila tuannya mati perjanjian syaitan tersebut ialah ianya penjaganya/tuan diwarisi kepada anak cucu dia. Inilah yang dinamakan saka. Saka inilah yang mendatangkan huru hara. Suami isteri bercerai, cepat naik angin, mengalami sakit misteri, dan kadang-kadang menjadi gila.

Walauapa hantu yang diaorang (orang2 yang menyimpang) guna kita sebagai manusia tak perlu takut. Cuma kena berhati-hati dan tahu cara nak mengatasinya. Kita boleh menakutkan hantu ni. Erti kata lain hantu yang takut kita. Amalan untuk menakutkan hantu ialah membaca ayatul  kursi, kalau tak hafal baca surah al Ikhlas, al Falak dan an Nas. Bacalah pagi dan petang. Kalau rumah berhantu atau orang kena rasuk bacakan ruqyah. Kalau susah baca pasangkan kat radio/cd perdengarkan rudyah kat mana hantu tu kacau. Baca/dengarkan bacaan cd kat air putih dan diberi minum orang yang kena rasuk, atau yang ada saka tadi. InsyaAllah hantu/jin itu lari dan kalau degil ia akan mati dengan izin Allah.  Bacaan ruqyah :  KLIK SINI

Kedua, Hantu aka jin syaitan suka menyakat, mengacau, merasuk orang yang kurang membaca Quran. Maksudnya orang yang tak sembahyang, tak baca quran memang lah menjadi kesukaan jin setan dan iblis ni. Dari itu, banyak2lah kita membaca ayat quran kerana jin setan hantu merasa panas apabila mendengar ayat-ayat Allah. Kepada Allah jua kita berlindung dari kejahatan jin syaitan dan manusia. WaAllahu'alam.

Baca juga :
posted : Sabtu, 12/01/2013@11.45am

26 comments:

  1. Assslamualaikum. Maaf ya, nak tanyalah... camner pulak orang yg rajin solat, zikir, baca al quran, banyak sedekah, senang cakap semua perkara2 baik banyak diamalkan dalam hidup, tapi masih tetap mendapat gangguan dr jin2 dan hantu2 sihir. Malah hamba Allah ni juga mengamalkan ayat2 lazim yg diajarkn islam utk menentang atau menghapuskan jin syaitan yg mengganggunya. Tapi tetap camtu juga, maksud saya, lepas dia berubat dengan ayat2 amalan tadi, dia akan beransur2 pulih sihat seperti sediakala. Masalahnya sihat tu sementara, selang beberapa hari, sakit lg. Macam2 usaha telah dilakukan, macam2 solat dah buat, tu tak termasuk brubat dengan ustaz2 atau orang2 yg lbh arif. Sebut sj perubatan jenis apa yg ada dlm Msia ni, smua dh dicuba. Mana taknya, 28 thn menanggung derita. Positifnya dr masalah yg dihadapi, dia semakin rajin beribadah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye.hmpir sama dgn situasi sy.80% sama.bezanya cuma sy xla terlalu bnyk p berubt.tp dh bnyk tmpt jgk laa.takot sgt.sbb selalu fkir ape dosa sy smpi Allah beri ujian mcmtu.mesti sy bnyl sgt dosa n fkir dosa tu mintk ampun n perbaiki diri.satu persatu.

      Delete
    2. Ye.hmpir sama dgn situasi sy.80% sama.bezanya cuma sy xla terlalu bnyk p berubt.tp dh bnyk tmpt jgk laa.takot sgt.sbb selalu fkir ape dosa sy smpi Allah beri ujian mcmtu.mesti sy bnyl sgt dosa n fkir dosa tu mintk ampun n perbaiki diri.satu persatu.

      Delete
  2. Kuat beribadah tanpa panduan yang sebenar belum tentu menjamin diri kita...
    Biarlah berilmu sedikit tapi mendapat panduan Dari Guru yang Mursyid dengan beramal dalam ibadah kita.....sebab ia berkaitan dengan Roh kita....disini lah tentang kelemahan yang tidak diketahui dan sadari.....Nafas kita..lubang Ronga jasad kita,.pemakanan makanan yang kita makan unsur Dan tempat kita makan...di atas kelemahan-kelemahan ini lah Puncanya kita di serang dengan mudah...walau pun kita kuat beribadah tanpa kita memahami Dari mana sanadnya kita dapati...puak-puak ahli sihir pun Banyak mengunakan ayat-ayat Dari Al-Qura'an...jangan kita hairan pula....?
    Penyerapan melalui pemakanan..minuman....Nafas...Pandangan Mata...lubang Telingga....jadi Dari sini jika tidak memahami alamat senang kena rempuh puak halus ini...sebab tempat-tempat ini tidak dijaga Dan di beri perlindunggan....sebab kita tidak tahu atau pun kita mengetahuinya...ini perlu belajar dengan orang Alim-alim yang payah kita cari dan kenali...sebab orang-orang ini adalah Kekasih Allah yang tidak kita kenali dan mengetahuinya..
    Ajaran-ajaran Dari Guru tiada yang bukan ada Ijazah Dunia ( Ustad/pencaramah/yang mengaku Ulamak )..baru Amal Dan Ibadat kita mendapat kesempurnaan sebenar...
    Sebab Guru-guru Jenis ini Mata Dan Pandangannya Tajam..jarang kita jumpa di Mesjid Awam buat masa ini...biasanya Guru ini duduk menyendiri....Hamba Jenis ini dia mengetahui bab makhluk Halus.....Cahayanya saja apabila disebut Namanya didepan orang di rasuk makhluk halus ini akan takut Dan kelam kabut Dan takut.... Belajar dengan Guru Jenis ini baru kesempurnaan hidup kita dapat di bimbingan dengan sempurna....Hantu mana yang nak mengganggu...? Bomoh kebanyakkan ilmu yang dituntut mengunakan Khadam...kalau Khadam Jenis psngkat Kopral nak lawan macammana dari jenis Pangkat Jahat yang lebih Hebat.....Hantu-hantu ini pun bercakau sesama kalangan Gulungan mereka...Tok Bomoh ini pun kena terajang...OK setakat ini untuk makluman Tuan..boleh dengar tapi difikirkan dahulu dengan kata-kata saya ini....bukan untuk menonjol atau memperlekeh sesiapa pun wallah wu 'Alam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sy setuju n fhm dgn penerangan anda.mmg btul pun.sbb bile sy berubt dgn ustaz syifa misalnya.sy blh endengar mahlul halus berckp tp pengamal perubtan ckp dye dh pergi jauh.sedangkn sy masih mndngr mereka ada.doktor smpi mendiagnosekn sy gila.tp sy xgila.bnyk bukti menunjukkn kebenaran kata sy yg mana mereka adalah mahluk halus.sy rase sgt tergnggu.sy ade kenalan fb yg mursyid.ddk pondok.tp xberani nk beritahu sbb lgpun jauh n xde duit nk kos kesana.tp mmg teringin nk belajar sucikn hati ddk berzikir n tawajuh.indah.semoga satu hari nnti sy dpt berjmpe n berubt dgn mereka yg arif

      Delete
  3. SALAM KENAL SEMUA,…!!! SAYA MAS JOKO WIDODO DI SURABAYA.
    DEMI ALLAH INI CERITA YANG BENAR BENAR TERJADI(ASLI)BUKAN REKAYASA!!!

    Saya Sangat BerTerima kasih Atas Bantuan Angka Ritual AKI…Angka AKI KANJENG Tembus 100%…Saya udah kemana-mana mencari angka yang mantap selalu gak ada hasilnya…sampai- sampai hutang malah menumpuk…tanpa sengaja seorang teman lagi cari nomer jitu di internet…Kok ketemu alamat KI KANJENG..Saya coba beli Paket 2D ternyata Tembus…dan akhirnya saya pun membeli Paket 4D…Bagai di sambar Petir..Ternyata Angka Ritual Ghoib KI KANJENG…Tembus 4D…Baru kali ini saya mendapat angka ritual yang benar-benar Mantap…Bagi saudara yang ingin merubah Nasib anda seperti saya…Anda Bisa CALL/SMS Di Nomer KI KANJENG DI 085-320-279-333.(((Buktikan Aja Sendiri Saudara-Saudari)))

    …TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA AKI KANJENG…

    **** BELIAU MELAYANI SEPERTI: ***
    1.PESUGIHAN INSTANT 10 MILYAR
    2.UANG GAIB
    3.JUAL TUYUL MEMEK
    4.ANGKA TOGEL GHOIB.DLL..

    …=>AKI KANJENG<=…
    >>>085-320-279-333<<<

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Slm... sy disihir dh 9bln...sy nk tya adakah noriza bte aishah ada mengamalkan sesuatu seperti yg diceritakan diats? Adik beradik beriktiar utk berubat dia... tetapi beberapa org ustaz kata harus dgn kerelaan hatinya... mohon bantuan &pandangan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup.dia sendiri kena ikhlas

      Delete
    2. waalaikumsalam.. Ada pusat rawatan islam di wangsa maju yang pernah merawat masalah seperti beliau.. In Shaa Allah Sembuh..

      Delete
    3. Kalau masih belum sembuh cuba ikhtiar dgn perawat ini atok adie 017-7953817 di JB...

      Delete
  6. Assalamu'alaikum. Saya ingin bertanya bila seorang itu telah lanjut usianya dalam pertengahan 80an. Kesihatannya alhamdulillah sangat baik. Selera makan bagus. Tiada penyakit kecuali kencing yang tak teratur. Adakah ada benda/sesuatu dalam tubuhnya bila diperhatikan sejak akhir-akhir ini dia tidak mahu solat dengan alasan selalu kencing. Tidur sepanjang masa; kadang-kadang bangun untuk makan sahaja. Makan dengan banyak tidak sepadan dengan usianya dan sangat gelojoh, sangat pengotor, tidak suka tukar baju bersih hingga berbau. Mandi yang sedikit dan tidak besabun. Memasang radio dengan kuat dimana saja berada walaupun sedang tidur.
    Apakah ada benda asing yang mempengaruhi insan ini. Harap agar mendapat nasihat/pencerahan. Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia ada berkawan dengan jin tuh.. Walahuallam

      Delete
    2. Mungkin ade kawan dgn jin,, situasi yg sama sy alami skrng,, org tua jiran kedai mkn sy,, siang x kuat, mlm sihat kuat, mkn bnyk, kencing dlm longkang,, slalu muncul bila sebut nama,, skrng berubat kedai, dia plk sakit, nangis jerit2,

      Delete
  7. Assalamu'alaikum. Saya ingin bertanya bila seorang itu telah lanjut usianya dalam pertengahan 80an. Kesihatannya alhamdulillah sangat baik. Selera makan bagus. Tiada penyakit kecuali kencing yang tak teratur. Adakah ada benda/sesuatu dalam tubuhnya bila diperhatikan sejak akhir-akhir ini dia tidak mahu solat dengan alasan selalu kencing. Tidur sepanjang masa; kadang-kadang bangun untuk makan sahaja. Makan dengan banyak tidak sepadan dengan usianya dan sangat gelojoh, sangat pengotor, tidak suka tukar baju bersih hingga berbau. Mandi yang sedikit dan tidak besabun. Memasang radio dengan kuat dimana saja berada walaupun sedang tidur.
    Apakah ada benda asing yang mempengaruhi insan ini. Harap agar mendapat nasihat/pencerahan. Terima kasih.

    ReplyDelete
  8. masha allah kenapa la orang membela hantu raya

    ReplyDelete
  9. Assalam,boleh bagitahu alamat dan contact nombor pusat rawatan islam di wangsa maju.

    ReplyDelete
  10. Assalam,boleh bagitahu alamat dan contact nombor pusat rawatan islam di wangsa maju.

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum.. Nak bertanya pendapat, bru2 ni ade jiran baru pindah masuk rumah sebelah atas(rumah flat) , bru dlm 2buln, sejak dr itu kami sekeluarga selalu mendengar org mengetok tidak kira siang dan mlm, waktu mlm lebih kuat, dan anak sy ppuan slalu ade kesan lebam di tangan, kaki dan belakang bdn bewarna merah danbengkak, akn surut slps 2 atau 3 hri..( gigitan tidak seperti gigit nyamuk, lipas atau kerengga)...akn ade balik selang 1 atau 2 hri..ank sy juga sukar utk tdo..dan selera mkn yg bnyk pd waktu mlm..pesoalan sy, adakah anak sy diganggu/digigit mahluk halus, atau saya shj yg terlalu memikirkn yg bukan2..bagaimana nk tau jika jiran kite ade membela/ bekawan dgn mahluk halus lg kejam dan degil ni.. Sekian

    ReplyDelete
    Replies
    1. Astarfirrullah al'azim..besar kemugkinan ia sjenis mkhluk hantu raya kak.mf mncelah kak..tlog.sy rayu kak..tlog cpt2 akak cri ustaz y twu dlm prubatan islam ni tuk ank akak..betul.ini reality kak..n crite dr akak tu la bnde y sy alami skrg ni n da 1taun lbih da sy duk tgug derite y btul2 mmbawe kmusnahan diri/fmly.btul2 skit jke akak biarkn kak.sume dr gagguwan setan tu.mohon shere kak.as salam.

      Delete
  12. Ala cakap besar pula...
    Jaman mana ada hantulah....kalau dulu bolelah...
    Pasal orang kerasuk dengar cd atau redio yg ade siare orang mengaji...hey tu rekaman je lah...tak ade roh nye...ape yg kite amalkan mesti harus paham maknanye...jin itu lebih pandai tau...kate ayat kursi,iklas,alfalak...sape budak ni nak mrentah" aku...hay...aku ade pasal laen lah cemane...oleh karena itu bismilahnye patutlah di blanje lagi...

    ReplyDelete
  13. Cerite karotlah ...mane ada hantu...bise" awak je nak cari gleme...mengatasnamakan majlis ilmu dan agama...ujungnye pun nak cari duit pun...hay politik betollah

    ReplyDelete
  14. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

    pengkhususan Syarikat.
    1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
    2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

    ReplyDelete
  15. LEONARDO DORA | Halo, Adakah anda sedang mencari Kewangan / Pemberi Pinjaman yang sah dan dipercayai? Adakah anda memerlukan pinjaman? Adakah anda memerlukan bantuan kewangan segera? Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman modal untuk meningkatkan perniagaan anda? Kami menawarkan semua jenis pinjaman pada kadar faedah 2% kepada individu, syarikat dan syarikat dalam terma dan syarat yang jelas dan difahami. Kami menyalurkan apa-apa jumlah pinjaman ke mana-mana destinasi jadi hubungi kami hari ini untuk mendapatkan pinjaman segera hari ini. Hantar kami e-mel kepada: (leonardodorafinance@gmail.com)

    ReplyDelete
  16. Adakah anda seorang lelaki atau wanita perniagaan? Adakah anda berada dalam kekacauan kewangan atau Adakah anda memerlukan dana untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk memulakan perniagaan Skala Kecil dan sederhana? Adakah anda mempunyai skor kredit yang rendah dan anda mendapati sukar untuk mendapatkan pinjaman modal dari bank tempatan dan institusi kewangan lain ?. Pemohon yang berminat harus menghubungi kami melalui e-mel: BBM PENYELARAS: {D8980E0B}
    WhatsApp Only: {+ 33753893351}
    E-mel: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

        Pinjaman kami juga diinsuranskan untuk keselamatan maksimum adalah keutamaan kami, Matlamat utama kami adalah untuk membantu anda mendapatkan perkhidmatan yang anda layak, Program kami adalah cara paling cepat untuk mendapatkan apa yang anda perlukan dalam sekejap. Kurangkan bayaran anda untuk mengurangkan tekanan pada perbelanjaan bulanan anda. Dapatkan fleksibiliti yang boleh anda gunakan untuk sebarang tujuan dari percutian, pendidikan, hingga pembelian unik. Pemohon yang berminat harus menghubungi kami melalui e-mel: BBM PENYELARAS: {D8980E0B} WhatsApp Only :: {33753893351}
    E-mel: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
    \

    ReplyDelete
  17. Hantu segalh hantu akn takut degn tapi manis terutama wapnya .. pm saya

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...