Sunday, 3 February 2013

KISAH BENAR : MIMPI DISOAL MUNGKAR NANGKIR





Kisah Benar - Wanita Mimpi Menghadapi Kematian

BISMILLAH...

Satu kisah benar seorang perempuan yang bermimpi mengenai mati dan diazab di dalam kubur... dan skrg telah mendapat petunjuk dari Allah..

Satu malam aku tidur dan bermimpi sudah menjadi mayat...masa sakaratul maut memang menyakitkan dan roh ku tetap berdiri disebelah jasad dan menangis mengenangkan nasib dah menjadi mayat menyesal dan takut.....aku melihat jasad ku dimandikan dan dikapankan.....dan dihantar untuk disolatkan selepas aku sudah tiada disitu sampai dikebumikan.... aku mendengar talkin dibacakan....dan selepas 7 langkah terakhir suami ku meninggalkan kubur ku....lalu datanglah malaikat (tapi aku tak nampak malaikat tu tapi hanya dengar suaranya je) menyoalku dengan baik dalam bahasa arab aku faham soalan yang diajukan....(dialam kubur... Allah akan memberi kefahaman untuk memahami bahasa arab yang disoal malaikat) tapi tak tau apa nak dijawab mulut ku pula tertutup rapat seperti digam dan aku sebenarnya nak bagi tau yang aku tak tau jawapannya. 

Masa tu aku dipukul dengan tali yang daripada petir dan kilat....aku dipukul sampai hancur dan jatuh daging dari jasad dan terbenam dalam tanah tempat ku duduk (masa malaikat soal aku sedang duduk bukan baring) lalu malaikat menarik rambut ku keluarkan dari dalam tanah yang terbenam dan tercantum semula daging yang hancur tadi tapi sakit dan perit sekali memang tak dapat dilupakan.....aku nangis menjerit kesakitan sambil menyebut Allah hu akbar sakitnya kenapa aku siksa macam ni sedangkan semasa aku hidup aku taat pada perintah allah dan suami (masa itu tiba-tiba mulut ku boleh berkata).......Pada masa tulah aku dengar suara malaikat yang menakutkan itu bagi tau kamu memang taat pada suami.....dan kamu memang solat adakah solat kamu benar2 ikhlas dengan Allah..

dan kamu tak pernah dakwah dengan jiran2 ,sedara2,adik beradik walaupun kamu tahu mereka buat dosa dan mereka tidak menutup aurat dengan sempurna....dan lalai dari mengingati allah....(barulah aku sedar dengan dosa yang aku lakukan..... (dan teringat pula di dunia masa aku tengok tv dan bila mendengar azan aku fikir solat boleh qadak kerana cerita di tv belum habis nanti tak tau pula kesudahannya....dan terkadang aku fikir baru je solat nak solat lagi....dan rajin dengar radio mencari hiburan didunia yang melalaikan).....pada masa diazab aku merayu untuk dihidupkan kembali dan aku memanggil ya Allah ampunkan dosa ku aku tak tau pasal tu semua, kalau aku tau aku tak buat.....ya Allah hidupkanlah aku 1 kali je lagi aku janji takkan lalai lagi....dan aku dipukul untuk kali ke2 dengan soalan yang sama dan aku tetap merayu tanpa jemu kerana tak tahan dengan siksaan kubur ku....malaikat berkata dengan suara yang menakutkan semua ahli neraka minta perkara yang sama iaitu minta dihidupkan semula tetapi tidak akan dilayan kerana didunialah tempat menentukan segalanya....

aku tetap merayu....selepas itu aku terdengar satu suara beritahu bagi kesempatan sekali lagi untuknya....dan ketika itu malaikat memukul ku lalu aku tercampak dari kubur ku yang meletup dengan kain kapan yang masih berdarah......aku tersentak bangun dari tempat tidur dan aku terasa tubuh ku seperti baru di tuang air panas dasyat sekali walaupun mimpi tetapi terasa seperti benar2 terjadi....aku menangis tanpa henti2...dan memohon keampunan dari allah keatas dosa yang telah aku lakukan..... selepas tu aku mejalani kehidupan seperti biasa tanpa rasa apa lagi iaitu masih tengok tv dan dengar radio...masa aku sedang tengok tv satu suara tanya dengan ku dimana janji kamu aku tersentak dan terus matikan tv dan beristifar.....malam tu aku bermimpi suara tu suruh aku tepati janji ku masa dialam barzakh.... Tidak lama selepas mimpi itu saya kini dapat mendengar suara malaikat yang akan menegur saya jika membuat salah dan akan menasihati saya bila ada kemuskilan.. sebagai contoh, saya lengahkan solat, suara tu akan ingatkan balik janji dari dalam kubur, jika lalai dan lagha, suara tu akan sound supaya tidak lagha..

bila di tanya suara siapakah ini?, maka suara itu mengaku bahawa dia adalah malaikat dari alam hakikat dan dipesan supaya jangan lalai.. maksud lalai aku dilarang tengok tv dan dengar radio kerna itu hiburan dunia yang kita asyik sekali sampai lupa Allah....esoknya radio aku didapur aku buang dan hifi aku pula tiba2 tak boleh mendengar siaran radio(Allah sentiasa kasihkan hambanya supaya tidak lalai mendengar radio) cuma boleh mainkan cd je hifi tu,dan lepas itu aku menggunakan hifi itu untuk mendengar nasyid...kerana aku fikir takpelah boleh dengar nasyid dan suara tu tetap ingatkan ku… boleh dengar nasyid yang memuji Allah dan zikir....lebih eloknya zikir sendiri bukan dengar radio ikut zikir....dan disuruh menutup yang sebenar2 aurat dengan sempurna dan disuruh membaca tafsir alquran sebenar2 firman allah dan hadith rasullullah untuk berdakwah bukan main ikut suka hati nak berdakwah ikut hadith yang tak sahih..
Antaranya:-

- saya bukan di utus untuk berdakwah(diutus hanya untuk para nabi dan rasul), tapi di perintah oleh Allah untuk berdakwah dan dipesan kepada saya bahawa dosa saya tetap akan dihisab dan saya hanyalah sebagai manusia biasa yang diberi peringatan oleh Allah untuk khabarkan apa yang diperlihatkan oleh Allah kepada saya untuk disampaikan kepada ummat Muhammad sebelum terlambat.

- kita semua juga disuruh berdakwah antara satu sama lain dan disuruh menyayangi umat Nabi Muhammad seperti Nabi Muhammad menyayangi umatnya.
- Alif Lam Min bermaksud, Alif untuk Allah, Lam untuk Jibrail, Mim untuk Muhammad.bermaksud kitab ini daripada Allah diturunkan kepada jibril dan diwahyukan kepada nabi muhammad s.a.w. kitab ini alquran tidak ada keraguan padanya jadi petunjuk bagi orang2 yang bertakwa.


- Alif Lam Raa bermaksud, Alif untuk Allah, Lam untuk Jibrail, Raa untuk Rasulullah.bermaksud kitab ini daripada Allah diturunkan kepada jibril dan diwahyukan kepada Rasulullah s.a.w. Itulah ayat ayat kitab yang terang. Sesungguhnya telah kami turunkan quran dalam bahasa arab, mudah mudahan kamu memikirkannya.
- Alif Lam Min Raa bermaksud, Alif untuk Allah, Lam untuk Jibrail, Mim untuk Muhammad, Raa untuk Rasulullah bermaksud kitab ini daripada Allah diturunkan kepada jibril dan diwahyukan kepada Muhammad Rasulullah s.a.w. Itulah ayat ayat kitab apa apa yang diturunkan kepada engkau (Muhammad s.a.w) dari tuhanmu adalah benar. Tetapi kebanyakkan manusia tiada mahu beriman.

- Doakan orang islam yang telah meninggal dunia didalam kubur supaya di ampunkan oleh Allah, termasuk dosa syirik.(dosa syirik yang dimaksudkan adalah syirik kecil yang tak disengajakan seperti pantang-pantang yang dicipta manusia(contoh org mengandung tak boleh duduk depan pintu,makan ubat... dan percaya ubat boleh baikkan sakit - dan semua yang mengenai bid..ah dan syirik kerana mereka tidak yakin pada Allah iaitu qadaq dan qadar Allah... pasal syirik dan bid..ah ni siksaan tentang ini amat pedih) dan disuruh minta ampun pada Allah atas dosa syirik kecil untuk org yang meninggal dunia adalah kerana mereka telah meninggal dunia dan tidak akan dapat kembali lagi kedunia untuk bertaubat... oleh itu kita disuruh beramai ramai mendoakan atas kesalahan yang tidak disengajakan itu.... dan diberi peringatan bahawa tugas kita hanyalah mendoakan sahaja dengan ikhlas dan tidak boleh berharap dan tugas Allah yang mengampuni semua dosa tak tersengaja oleh ahli kubur islam itu....Dosa yang menyekutukan Allah (syirik yang besar) Allah memang tak akan ampunkan.... (contoh... seperti yang semua sedia maklum yang sudah diketahui oleh semua org) Seksaan Allah amat pedih bagi yang engkar dengan perintah Allah.

- Dan disuruh mengikut sebenar benar cara Rasulullah s.a.w buat.... dan diperingatkan bahawa umat akhir zaman ini belum tentu dapat masuk syurga kerana manusia skrg ini dah semakin jauh dari ajaran islam yang dibawa Rasulullah s.a.w dan terlalu ke arah hiburan yang melalaikan dari mengingati Allah dan tidak sama dengan apa yang diajarkan Nabi Muhammad s.a.w....(maksudnya disuruh mengikuti sunnah rasulullah 100% dengan banyak berzikir dan mengingati Allah setiap masa untuk mencapai kejayaan di akhirat tanpa hiburan yang melalaikan dan melekakan daripada mengingati Allah- 

-Tidak boleh bunuh orang kapir sewenang-wenang. 

- Banyakkan baca Tafsir Al-Quran(maksudnya membaca quran sambil mengetahui maksudnya), dan berhati hati merujuk hadith. 

- Kerahmatan Allah mendahului Kemurkaan Allah.dan kiranya sesiapa bertanya tentang ku (Allah) katakanlah aku terlalu hampir dengan mereka. 

- Disuruh mendidik anak dengan islam yang sebenarnya bermula dari kecil dan disuruh mengajar anak tentang kasih sayang Allah terhadap hambanya. 

- Setiap kali kita berdoa haruslah ditambah "Dengan Rahmat Allah" (seperti contoh... Ya Allah ampunkanlah dosaku dengan rahmatmu Ya allah....) 

- Sekira kamu ditimpa musibah dan sakit berdoalah kepada Allah supaya diampunkan dosa kamu... bukan diminta "baikkan" sakit atau mengeluh.... kerana dengan rahmat Allah.... setiap sakit dan musibah itu adalah satu penghapus dosa didunia untuk hamba2nya... 

- Seorang manusia yang melalaikan manusia yang lain daripada mengingati Allah akan di azab dengan teruk. siksaan Allah amatlah pedih sekali. dengan kehendak Allah juga saya juga telah diperlihatkan tentang siksaan azab kubur melalui mimpi bagi orang yang melalaikan org lain daripada mengingati Allah.... yang mana kubur mereka amat sedih sekali saya melihat siksaan kuburnya yang terbakar dengan api yang membakar dan dipukul dengan azabnya sehingga berdarah darah.... sebagai peringatan untuk tidak melalaikan manusia lain daripada mengingati Allah... seperti contoh untuk tidak mengaibkan nama sesiapa cukuplah saya memberitahu ianya adalah pelakon, penyanyi, dj yang telah meninggal dunia tanpa sempat bertaubat kepada Allah dan semua manusia yang melalaikan manusia lain dari mengingati Allah... saya amat kasihan sekali melihat mereka kerana mereka bermohon kepada Allah agar diampunkan dosanya dengan kata kata "Ya Allah ampunilah aku, kembalikan lah aku kedunia agar aku dapat bertaubat,ampunkan dosa aku kerana aku telah melalaikan ramai manusia daripada mengingatimu Ya Allah kerana aku tidak tahu dan aku fikir itu hanyalah sekadar hiburan dan bukanlah dosa besar" bagi yang telah membaca kisah ini... saya merayu kepada semua untuk mendoakan mereka semua dengan ikhlas kepada Allah agar dengan rahmat Allah mereka semua diampunkan dosa dosa kecilnya bagi meringankan azab kubur mereka.(cuba bayangkan diri saudara dan saudari sekalian berada ditempat mereka skrg ini kasihanilah mereka dengan mendoakannya)
- Dan diberitahu kepada saya juga... bagi pelakon, penyanyi atau seperti contoh diatas yang telah meninggal dunia... selagi manusia skrg ini menonton filemnya selagi itulah mereka kena azab dan dosanya semakin banyak seramai manusia yang menontonnya atau menyanyikan nya... ( saya juga merayu kepada semua org.... jangan lah melihat cerita pelakon dan penyanyi terbabit yang telah meninggal dunia...(kasihanilah mereka diazab oleh Allah... mereka telah meninggal dunia dan tidak dapat kembali ke dunia... doakan lah mereka dengan ikhlas kepada Allah)

- Apa yang Allah diperlihat kan kepada saya semua ini adalah sebagai tanda peringatan kepada saya, keluarga saya dan semua manusia. dan saya tetap manusia biasa dan dipesan kepada saya juga dosa saya juga tetap akan dihisab dan saya hanya disuruh menyampaikan sahaja kepada semua hambanya apa yang disuruh malaikat atas perintah Allah s.w.t seperti

Firman Allah ini :
Wahai Ahli Kitab! Sesungguhnya telah datang kepada kamu Rasul kami (Muhammad s.a.w) yang menerangkan kepada kamu (akan syariat Islam) ketika terputusnya (kedatangan) Rasul-rasul (yang diutus), supaya kamu tidak (berdalih) dengan berkata (pada hari kiamat): Tidak datang kepada kami seorang pun pembawa berita gembira dan juga pembawa amaran (yang mengingatkan kami). Kerana sesungguhnya telah datang kepada kamu seorang pembawa berita gembira dan juga pembawa amaran dan (ingatlah) Allah Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu. (surah maidah ayat 19)

- Disuruh meyampaikan kepada semua wanita termasuk saya sendiri bahawa tidak boleh menggunakan tudung bentuk v kerana boleh menampakkan perhiasan dada wanita dari tepi (maksudnya apa sahaja tudung yang nipis atau selendang) dan disuruh memakai tudung bulat hingga menutupi semua bentuk perhiasan dada wanita dan wajib taat pada perintah Allah agar berjaya diakhirat.

- Tidak boleh melengahkan solat dan disuruh menyuruh hambanya agar menjaga solatnya.(maksudnya hendak atau tidak disuruh juga solat kerana Allah akan membayar segalanya akhirat nanti)

-Kasih Sayang Allah amat besar mengatasi kemurkaannya. 

- Allah akan tujuki Kepada sesiapa yang Allah kehendaki(bermaksud Allah lebih mengetahui isi hati manusia apakah mereka ikhlas kepada Allah dan cintakan Allah) dan Allah tak pernah pilih kasih terhadap hambanya.

- Jangan berdakwah tentang ancaman semata mata.katakan Allah maha pengasih dan pengampun.

- Khabarkan kepada pendosa bahawa tiada dosa yang tidak dapat Allah ampunkan, sesungguhnya Allah Maha pengampun ,maha penyayang lagi maha mengasihani hambanya asal kamu bertaubat.(seperti PERUMPAMAAN bukan PERSAMAAN ... jika kamu mempunyai anak dan kamu kasihkan anak kamu... tidakkah kamu terfikir bahawa Allah yang menciptakan kita dan Allah lebih menyayangi hambanya melebihi 70 kali ganda dari seorang ibu atau bapa menyayangi anaknya. (seperti dalam satu hadis rasulullah s.a.w ada menyatakan tentang 70 kali ganda kasihnya Allah terhadap hambanya) 

- Janganlah riak dengan amalan kita dan disuruh membimbing kepada yang lain. .....dan disuruh rujuk surah albaqarah ayat 137,153,156,157,159,168,186,208,224,225,257,269,272, surah al maaidah ayat 16,48,al an'aam ayat 9,16 semua surah ali imran ,surah yusuf ayat105,106,107 surah ar ra'ad ayat 2,11,15,19,20,21,25,26,28,31,37,40, dan banyak lagi surah sebenarnya tapi tak pelah ini yang memang penting dikongsi bersama...

- Semasa berita nurin disiarkan suami aku tak kasi anak-anak ku gi kedai aku pulak memang malas nak keluar....tengah aku susah hati malaikat tu datang bagitau tak payah susah hati boleh suruh anak kamu gi kedai pastu berdoalah kat Allah ya Allah aku serahkan anak2 ku dibawah lindungan mu ya Allah selamatkanlah anak2 ku dengan rahmat mu ya Allah dan suruh anak2 kamu baca suruh surah an nas dan falaq pergi dan balik tanpa ragu dan yakin dengan Allah.

- Dan satu lagi pesan rasulullah dalam mimpi saya (ya ini dari Allah juga )kalau nak berjaya diakhirat ikutlah petunjuk alquran dan sunnah ku sunnah Rasulullah......

- Semua petunjuk yang diberikan adalah untuk menyuruh manusia lain dan saya sendiri agar mengikuti ajaran islam yang sebenarnya agar mencapai kejayaan akhirat dan agar tidak menangis di akhirat. Dan Saya juga berharap agar supaya tidak mempercayai saya kerana mahluk yang diciptakan Allah memang tiada kuasa langsung tetapi percayalah pada Allah yang membuat semua ini. Dan semua yang berlaku pada saya hanyalah kehendak Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.

Dan mereka pula bersumpah dengan nama Allah, dengan menegaskan sumpah mereka bersungguh-sungguh, bahawa sesungguhnya jika datang kepada mereka sesuatu mukjizat (sebagaimana yang mereka minta itu), tentulah mereka akan beriman kepadanya. Katakanlah (wahai Muhammad): Bahawa soal mendatangkan mukjizat-mukjizat itu hanyalah Allah yang menentukannya dan kamu tidak menyedari (wahai orang-orang Islam), bahawa apabila mukjizat-mukjizat (yang mereka minta) itu datang, mereka juga tidak akan beriman. (Surah Al-An..am : Ayat 109)

Dan kami palingkan hati mereka dan pemandangan mereka sebagaimana mereka telah tidak (mahu) beriman kepada (ayat-ayat Kami ketika datang kepada mereka) pada awal mulanya dan Kami biarkan mereka meraba-raba di dalam kesesatannya dengan bingung. (Surah Al-An..am : Ayat 110)

Dan jika Kami turunkan malaikat pun kepada mereka dan orang-orang yang mati (hidup semula lalu) berkata-kata dengan mereka dan Kami himpunkan pula tiap-tiap sesuatu di hadapan mereka (untuk menjadi saksi tentang kebenaran Nabi Muhammad), nescaya mereka tidak juga akan beriman, kecuali jika dikehendaki Allah; tetapi kebanyakan mereka tidak mengetahui (hakikat yang sebenar). (Surah Al-An..am: Ayat 111)
Ps: segala bentuk penulisan diambil secara langsung dari kata katanya… harap diampunkan saya jika tersilap menaip disini dan pada Allah saya memohon ampun jika saya tersilap.

dan jika dilihat orangnya... dia teramat mencintai Allah dan Rasulnya... (macam rabiatul adawiyah pula)... maka tidak mustahil bagi Allah mengurniakan nikmatnya untuk hamba hamba yang taat padanya. Untuk tidak mengelirukan mana mana pihak.... disini tidak dinyatakan tentang malaikat itu... mungkin kerana terlupa menaipnya... sehingga banyak orang menyangka ini adalah jin islam atau sebagainya yang boleh menyebabkan syirik dan khurafat kerna yakin selain dari Allah.

Perempuan tersebut mendengar suara malaikat adalah melalui suara hati pada bulan puasa dan selebihnya selepas bulan puasa banyak daripada mimpi dan tidaklah nampak wajah malaikat cuma suaranya sahaja dan beliau menyatakan beliau tidak pernah mendengar melalui telinga.

Perlu difikirkan juga bahawa azab kubur adalah rahsia... walaupun jin sekalipun tetap tidak boleh melihat apatah lagi membayangkan... tidak terfikirkah kamu kenapa perempuan itu dapat melihat azab kubur.... bukankah itu semua atas kehendak Allah yang maha kuasa. dan tidak perlu percaya jika tidak peraya kerna semua ini akan terjawab apabila semua orang dihimpunkan diakhirat kelak cuma yang penting fahami maksud yang hendak disampaikan dan percayalah pada ayat ayat Allah.

Sebenarnya perempuan itu tidaklah berdamping dengan malaikat tetapi pada sebelum ramadhan dan pada bulan ramadhan yang lalu dapat maklumat sebegitu untuk disampaikan kepada semua orang... perempuan itu tidaklah melihat rupa malaikat tersebebut... dan dia juga telah ditunjukkan oleh Allah untuk mendapat malam lailatul qadar... dia juga mendapat nama Allah yang keseratus pada bulan ramadhan... semua ini berlaku kerana kehendak Allah dan malaikat tidak akan sekali kali melakukan tugas sukarela tanpa arahan dari yang maha kuasa iaitu Allah yang maha kuasa, pencipta, pemelihara dan penguasa pada setiap mahluknya.
dan perempuan itu juga mengajar cara untuk mencari keredhaan Allah adalah dengan ikhlas... dan tidak boleh sesekali berharap dengan harapan yang tinggi untuk urusan duniawi pada Allah. (itulah ikhlas... kerna jika mereka2 yang berharap pada urusan duniawi yang mana Allah tidak makbulkan doa mereka2 semua... pasti mereka mencari jalan lain yang boleh menyebabkan syirik contoh berjumpa bomoh dan sebagainya).. maka disini diajarkan... berharaplah dengan harapan yang tinggi menggunung untuk urusan akhirat iaitu agar diampunkan dosa, agar dijauhkan siksa kubur, agar jauhkan api neraka, agar dimasukkan ke syurga, agar diterima amalan.. dan lain lain lagi urusan akhirat dengan berdoa yang sungguh sungguh.dan dia mengajar supaya buatlah segalanya dengan niat ikhlas dan hanya kerana Allah taala sahaja.ini semua bukan direka untuk mencari publisiti atau pun sebagainya...ini kerana dunia sudah nak akhir zaman... macam macam yang pelik pelik berlaku.....apapun perempuan tu sendiri dah bagi tau jangan percayakan dia tapi percaya lah semua tu berlaku atas kehendak Allah dan percaya pada Allah..untuk tidak mengelirukankan pendapat dari mana mana pihak yang mengatakan ajaran sesat.... sila search kat google... ada dua orang kisah budak ajaib... yang mana budak ini lahir dari perut orang kristian...tetapi... apabila berumur satu tahun setengah dia berkata dengan kata kata ajaib kepada ibu bapanya iaitu " APABILA KAMU BERIMAN KAMU AKAN DITERIMA OLEH ALLAH' dan menyuruh mengikut cara islam yang disampaikan rasulullah s.a.w dan satu lagi kisah budak ajaib... berumur 4 tahun mendapat semua maklumat dari seorang lelaki didalam mimpinya menyeru semua manusia mengikut syariat rasulullah s.a.w.
WAALLAHU’ALAM.

Komen Pakcik  : Ambilah pengajaran yang baik dari kisah ini. Antaranya yang paling utama ialah kita hendaklah membuat sesuatu/bekerja/beramal/buat kebajikan/dakwah/makan minum/berkahwin/solat//ibadat/hidup/mati/ hanyalah kerana Allah dan untuk keredaanNya. Itulah ikhlas namanya.

7 comments:

  1. Pat-pat siku lipat siap cepat dia dapat Tengok ni oppa oppa gangnam style.kah kah

    ReplyDelete
  2. Berdebar debar Abe baca entri ni, fuh... Terasa diri begitu kerdil. Alhamdulillah Uncle, Abe dah masukkan Blog Uncle ni dalam Bloglist di www.queachmad.com

    ReplyDelete
  3. terima kasih dgn perkongsian ini. smoga kita umat islam sentiasa mendapat petunjuk dan keredhaan Allah SWT.

    ReplyDelete
  4. Kisah saya plak.. aq mninggal...aq d kebumi kn....n aq berada d tmpt yg sgt gelap....tbe2 muncul 2 org yg bpakaian sreban putih bjln d hadapan aq...seorg pwatakan dgn senyuman smbil mmgang tasbih...seorg lg pwatakan sgt garang smbil mmgang rotan...hati aq bkata...inikah malaikat mungkar dan nangkir?? tetapi d saat tu hati aq x brase ape2 pun...rse tkut pun x...rse tenang aje...tbe2 aq brade d satu jambatan yg pjang....bukan aq seorg...tp rmai mnusia d situ...kami bratur ikut giliran...ape yg aq lihat...d bwh jambatan tu ade cahaya yg sgt terang...dan d hujung jambatan tu ade 1 pintu masuk....aq melihat mnusia2 d situ, yg igin mnuju ke pintu itu...ade yg merangkak2...ade yg tjatuh...mnangis smbil mminta tolong....ade yg blari pantas dan trus masuk ke dlm pintu 2....setiba giliran aq pula....aq ingin melangkah shaja... aq terdengar 1 suara mmanggil nme aq.... aq tsedar dri tidur...rpe2nye mak aq kjut kn aq bgun prg sekolah... rpe2nye aq bmimpi d waktu subuh...   

    ReplyDelete
  5. Bertawakallah...bykkn bersyukur andainy sahabat perlukan rwtn dan nasihat tgoklh pada http://perkasabatin.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. Mohon diperbetulkan Alif Lam Ra'. Tiada siapa yang dapat tahu apakah maksud Alif Lam Ra' melainkan Allah. Sumber: Ustaz Kazim Elias. Wallahu'alam.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...