Tuesday 24 June 2014

KOLEKSI CERITA LAWAK ANTARABANGSA : )





Pelik Pelik
--------------

Sejak mula berkahwin, Maria sering bertanyakan tentang kisah silam suaminya. "Bagitau la I, dah berapa ramai perempuan yang You bawak tidur?" tanya Maria. "Sayang..." kata suaminya, "kalau I bagitau You, You gerenti akan marah punya." "Tak... I janji tak marah," rayu Maria. "Baiklah... kalau You dah desak sangat," jawab suaminya, "Hmmm... satu... dua... tiga... empat... You... enam... tujuh... orang gaji kita... lapan..."



Dot Pi Dot Mai.
--------------------

Salman (bukan nama betul) pulang dari kerja satu petang dan terdengar suara isterinya dalam bilik mengerang. Dia berlari naik ke bilik dan melihat isterinya terlantar di katil berpeluh tanpa pakaian. "Kenapa ni sayang?" tanya Salman. "I diserang sakit jantung", jawab isterinya. Salman berlari ke bawah untuk menalipon doktor tapi belum sempat dia talipon, anaknya yang berumur 5 tahun berlari datang dan berkata, "Papa, acik Lan ada bawah katil ayah tak pakai suar." Salman mula naik angin dan naik semula ke biliknya. Memang betul Roslan(pun bukan nama betul) jiran mereka ada di bawah katil tanpa pakaian. Salman menarik Roslan keluar dan berkata, "Lahanat kau Lan, isteri aku kena sakit jantung. Kau pulak cubamenakutkan anak aku ye?"


 
Siapa Ini?
-------------

Seorang lelaki menalipon hospital untuk memberitahu yang isterinya nak bersalin. Dan jururawat hospital menjawab talipon lelaki tersebut.

Lelaki: "Hello... tolong saya sebab isteri saya nak bersalin!"

Jururawat: "Sila bertenang... ini anaknya yang pertama ke?"

Lelaki: "Apa la punya bangang... ni laki dia la!"

Jururawat: "Erkkk..."



Malu Sesangat.
---------------------

Seorang wanita muda telah ter'bersalin' di dalam sebuah lif. Dier pun malu macam nak giler dan tak mahu kuar dari lif itu. Pihak pengurusan bangunan pun memanggil polis, bomba dan psychologist untuk pujuk dier keluar. Psychologist tu pun cakap ler, "Cik... keluar lah... aper nak dimalukan... perkara biase jer nih." Wanita muda yang terbersalin itu pun menjawab, "Tak mau, tak mau, saya malu." Psychologist itu menambah, "Alah cik... tahun lepas saya ader 1 kes lagi teruk... pompuan tu beranak dalam longkang!!" Mendengarkan kata-kata Psychologist tu jer, wanita muda tu terus meraung bagai nak giler lalu berkata, "Yang tu pun saya gak, uhwaaa..!!!"



Telur
-------
JAMAL ke kedai untuk membeli telur yang dipesan ibunya. Ketika berdiri di tepi jalan, dua buah kereta tiba-tiba berlanggar di hadapannya. Dia terkejut dan kaku di situ sehingga polis dan ambulans tiba. Setelah mangsa dikeluarkan, Jamal berlari pulang dan terlupa membeli telur. Jamal dengan penuh minat menceritakan kemalangan itu pada ibunya. "Dahsyat bu, kakinya tercabut dan terpelanting ke seberang jalan. Tangannya pulak putus, kepala pecah, perut terburai... Tiba-tiba ibunya mencelah, "Telurnya mana?" Jamal menjawab, "Err.... Mal tak tau pulak ke mana tercampaknya!"



Untuk apa kamu datang kesini?
=========================

"Hei, kamu yang berdiri di belakang," tegur pensyarah "Cuba sebutkan individu yang terlibat dalam Perjanjian Badang!"

"Maaf, saya tidak tahu.. encik"

"Apa? tidak tahu? Baiklah, kalau begitu sebutkan saja tahun berapa perjanjian itu ditandatangani?"

"Maaf, saya tidak tahu juga, encik.."

"tidak tahu sama sekali? Maklumat itu kan sudah saya berikan untuk dibaca minggu lalu. Jadi untuk apa kamu datang ke sini kalau tidak tahu?"

"Mahu memeriksa kabel lampu ini, encik.. Saya petugas TNB"




Kemalangan jalanraya
====================

Pada suatu hari, ada sebuah kereta yang dipandu terhoyong hayang melanggar tinga lampu dan terbalik.. Kesemua penumpangnya yang terdiri dari seorang lelaki tua.. seorang wanita tua.. dan dua orang anak kecil.. luka parah tak berdaya. Hanya seekor monyet yang merupakan binatang peliharaan keluarga.. masih sihat tanpa sedikit lukapun

Pihak polis kebingungan melihat kejadian itu... lalu dia memutuskan untuk menyoal saja pada si monyet untuk memperoleh keterangan mengenai kejadian tersebut..

Polis : "Monyet.. apa yang terjadi sebenarnya?"

Si monyet kemudian merebahkan dirinya dalam keadaan terbalik beberapa kali.

Polis : "Oh... kereta terbalik beberapa kali... jadi apa yang dilakukan oleh lelaki tua itu?"

Si monyet menirukan gerakan mabuk sambil mengayakan minum arak..

Polis : "Oh... lelaki itu sedang mabuk masa memandu.... dan bagaimana pulak wanita tua itu? anak-anak juga buat apa?"

Si monyet menirukan posisi orang tidur.. kemudian bergerak-gerak spt orang sedang bertengkar.

"Oh... okey.. saya dah faham.. wanita tua itu tido dan anak2nya bertengkar dalam kereta.. dan kamu sendiri pula buat apa monyet?"

Dan... si monyet kemudian menirukan gaya memandu




Buah Durian
===========

Samdol pergi ke sebuah pekan untuk membeli buah durian... lalu dia menghampiri seorang penjual buah durian yang merupakan orang asli tempatan...

Samdol : "Bang harga durian ini berapa?"

Org Asli : "yang ini.. sepopit sebiji"

Samdol kebingungan mendengar jawapan dalam bahasa orang asli itu kerana dia tidak memahami berapa nilainya sepopit itu.. lalu Samdol buat2 tahu dan cuba menawarinya..

Samdol : "Bang.. Boleh kurang sikit tak"?

Orang Asli : "Boleh aje, nak kurang berape?

Samdol : "Lahupa.. boleh ya!"

Penjual orang asli itu kebingungan.. lalu bertanya pada Samdol..

Orang Asli : "Lahupa itu berapa?"

Samdol : "Cakap dulu.. Sepopit itu berapa?"



Pemilik pisau lipat
===================

Suatu hari di tengah hutan.. ketika para pelajar sebuah universiti sedang melakukan penyelidikan terhadap tumbuhan hutan... Seorang pelajar senior yang juga merupakan pemimpin kepada rombongan itu berjumpa dengan sebuah pisau lipat di atas tanah. Menurut peraturan yang telah ditetapkan semasa membuat penyelidikan didalam hutan.. sesiapa yang meninggalkan barang penyelidikan didalam perjalanan akan dihukum.

Lalu pelajar Senior itu dengan mengambil pisau lipat dan menghimpunkan semua pelajar untuk tujuan menghukum mana-mana siswa yang telah lalai meninggalkan pisau lipatnya.

"Siapa yang merasa kehilangan pisau lipat di tengah perjalanan tadi?" tanya pelajar senior itu..

Tak ada seorang pun yang berani mengaku.. Kemudian pelajar senior itu menambah..

"Ayuh cepat.. mengaku aje la,. lagipun sebenarnya saya sudah tahu siapa pemilik pisau lipat ini kerana namanya terukir di sini.. Tapi saya inginkan kejujuran kamu semua untuk mengaku!"

Masih tidak ada jawaban dari para pelajar lain..

"Kerana tidak ada yang dengan jujur mahu mengakui kesalahannya maka saya akan panggil namanya?!!!"

Pelajar2 masih lagi diam. Akhirnya pelajar senior itu tidak dapat bersabar lagi.. lalu diambilnya pisau lipat tadi kemudian dengan lantang dia menyebut nama pemilik pisau itu...

"STAINLESS STEEL cepat keluar...!!!"



KISAH PENGEMIS TUA DI DEPAN KAMPUS UITM

Seorang mahasiswa sedang asyik berbicara dengan seorang pengemis tua di
depan kampus UITM.

Mahasiswa : Sudah lama mengemis di sini pakcik?
Pengemis : Ya... lebih kurang sudah 8 tahun , nak
Mahasiswa : Wah, sudah lama juga ya pakcik..sehari biasanya
dapat berapa pakcik?
Pengemis : Paling sedikit RM50.00 nak ..
Mahasiswa : Banyak juga ya pakcik
Pengemis : Bolehlah nak, untuk keluarga...
Mahasiswa : Ehhhh.....keluarga ada di mana?
Pengemis : Anak pakcik semuanya ada 3 orang, yang pertama ada di Universiti Putra Malaysia di Selangor, yang kedua ada di Universiti Utara Malaysia di Kedah dan yang ketiga di Universiti Sains Malaysia di Penang... Mahasiswa : Subhanallah, hebat-hebat keluarga pakcik ni...boleh tahan juga yerrr.. Eh..Anak pakcik tu semuanya masih kuliah?
Pengemis : tak arrrrrr....semuanya mengemis seperti pakcik....

*Perrggghhhhhhhhh!!! hampehhhhhh*




Sekolah
-----------

Jam sudahpun menunjukkan pukul tujuh pagi. Salam masih lagi berdengkur. Ibunya pun segera mengejutkannya untuk ke sekolah. Ibu: Salam? Salam? bangun nak, pergi sekolah, nanti kamu terlambat. Salam: Alah emak? Salam tidak mahu pergi ke sekolah! Ibu: Apa, tidak mahu pergi sekolah?! Baik. Salam berikan emak dua sebab mengapa Salam tidak mahu ke sekolah. Salam: Semua murid-murid tidak suka Salam. Guru-guru di sekolah pun tidak suka pada Salam! Ibu: Itu bukan alasan bagi Salam untuk tidak ke sekolah. Cepat, bangun sekarang! Salam: Baiklah, sekarang emak pula berikan Salam dua sebab mengapa Salam mesti pergi ke sekolah. Ibu: Eh? eh? bertuah punya anak! Salam dengar baik-baik, pertama Salam sudah berusia lima puluh tahun. Kedua Salam PENGETUA SEKOLAH!!!


Dua orang kaya dan pemandunya

Suatu hari ada dua orang kaya sedang duduk di cafe, sambil menggosip pemandunya.

Orang kaya I : " Hei, kau tau tak, pemandu aku ini bodohnya setengah mampus ! Kalau kau tak percaya cuba lihat nie."

Terus dia panggil pemandunya si King Kong " King Kong, ini 10 ringgit, pergi ke kedai kereta, dan belikan aku Mercedez."

King Kong pun menjawab dengan sopan, " Yes Sir !! Right A way !!" Dengan pantas terus ke kedai kereta.

Orang kaya I itu beritahu ke temannya, " Nampak? Apa aku cakap.... dia buat betul-betul"

Orang kaya II : " Haha.... itu belum apa-apa, kau nak tengok, pemandu aku lagi teruk dari itu. Biar aku tunjukkan pada kau." Terus orang kaya II memanggil pemandunya Rambo. " Rambo, pergi ke rumah aku, cuba lihat sama ada aku ada kat rumah ke tidak ?"

Rambo: " Yes Sir !! Right A Way !!" dan dia terus cabut ke rumah tuannya.

Orang kaya II beritahu kepada temannya tadi, " Nampak apa yang aku cakapkan ? Dia tak ada otak untuk berfikir, mana boleh aku ada di dua tempat yang berbeza dalam satu masa.

Tdak berapa lama kemudian, kedua pemandu itu bertemu di jalan, King Kong : " Ehh you know, my boss is very stupid laaaahhh. Dia kasih aku 10 ringgit dan suruh aku beli mercedez di kedai kereta, mana boleh ?? Kau kan tahu sekarang kan hari minggu. Semua kedai kereta tutup!!"

Rambo : " Kau fikir boss kau stupid ha ? boss aku lagi stupid!! Masa dia suruh aku balik rumah lihat, apakah dia ada di rumah..... Padahal dia kan boleh check sendiri telefon je la ke



Timbang
------------

Di sebuah Mall yang sesak dengan pengunjung.. ada satu alat pengukur berat badan yang cukup canggih.. Hanya dengan membayar RM 1.00 kita akan diberitahu berapa berat badan kita oleh program komputer. Seorang gadis dan temannya mencuba di tengah kerumunan orang.. Setelah memasukkan wang RM 1.00.. mesin komputer menjawab: "47 kg!"

Gadis kedua cuba untuk menimbang, dan mesin komputer menjawab: "52 kg!"

Setelah beberapa minit datang seorang wanita yang cukup gemuk dan montel cuba menimbang dirinya di mesin itu. Setelah memasukkan wang RM 1.00.. mesin komputer mengeluarkan jawapan:

"Tolong naik sorang-sorang.. jangan ramai-ramai!" 

64 comments:

  1. Lapok ! Lawak da masam ....tpi 0k good try....tngkatkan usaha anda lg en....^.^'

    ReplyDelete
    Replies
    1. bisa bagi nomor untuk sbtu ni ngak?? saya ngak punya wang untuk bank in... tolong si sesama manusia

      Delete
    2. Buat pengguna android, nih ada app buat nyari DOLLAR online secara mudah tanpa modal dan legal. modal HP aja , lumayan bisa ditukerin sama STEAM gift card, gem coc , Google Play gift card, paypal, facebook giftcard, Xbox,PlaystationStore, Amazon dan ItunesGiftCard
      1. Download aplikasi Whaff Rewards di playstore (GRATIS)
      2. Setelah ke intsall buka appnya
      3. Seteah di buka klik tombol login, login ajaa pake akun facebook kalian
      4. Abis itu ada kotak invitation code
      5. Masukan kode AY85570
      6. Setelah masukan kode diatas kalian bakal Dapet $0.3, lumayan kaan, kalian tinggal ngumpulin deh sampe 10$
      7. Cara ngumpulinnya gampang, tinggal invite orang lain atau download aplikasi yang ada di app tersebut
      8. Setiap download aplikasi kalian akan mendapat hadiah sebagai reward, hadiahnya bisa $0.17, $0.22 sampe $0.66
      9. Setiap hari kalian pun akan mendapat reward bila setelah di download aplikasi tersebut tidak di uninstall lagi lumayan kaan setiap hari Uang kalian bertambah hehehe
      10. Setelah terkumpul $10 baru deh kalian bisa tukerin ke voucher google play,
      11. Terus kalian juga bisa tukerin sama Google Play gift card, steam gift card , paypal, facebook giftcard, Xbox,PlaystationStore, Amazon dan ItunesGiftCard

      Jangan lupa share trik ini ya :)

      Delete
  2. wuahahaha , mercher ? just gtfo mercher

    ReplyDelete
  3. boleh aja tapi boleh gak bikin cerita yang lagi seru semua nya kerna yg tadi tuh gak seru yang paling seru pun orang kaya dan supir nya

    ReplyDelete
  4. Hahahahaha lawak lah, terutamanye pasal mahasiswa tu :) Post lah lagi hehe.

    ReplyDelete
  5. Bodoh nye cerita..x lawak langsung seyh..bengap..lawak lama...

    ReplyDelete
  6. Lawak..tp xbrape mntap lhaa..keep it up broo

    ReplyDelete
  7. cik asyik gelak je28 December 2014 at 17:43

    last cite lawak yg pumpan chubby tu timbang aku nk tegelak hahahahahaahhaahahahahahahahahahah

    ReplyDelete
  8. Boleh than lawak ... Hahaha..

    ReplyDelete
  9. emm....lawak la jgk dr xde lgsg.

    ReplyDelete
  10. Panteklah kau asyik iklan clash of clans je.

    ReplyDelete
  11. Aku pun ada cita..

    Di sebuah Mall yang sesak dengan pengunjung.. ada satu alat pengukur berat badan yang cukup canggih.. Hanya dengan membayar RM 1.00 kita akan diberitahu berapa berat badan kita oleh program komputer. Seorang gadis dan temannya mencuba di tengah kerumunan orang.. Setelah memasukkan wang RM 1.00.. mesin komputer menjawab: "47 kg!"

    Gadis kedua cuba untuk menimbang, dan mesin komputer menjawab: "52 kg!"

    Setelah beberapa minit datang seorang wanita yang cukup gemuk dan montel cuba menimbang dirinya di mesin itu. Setelah memasukkan wang RM 1.00.. mesin komputer mengeluarkan jawapan:

    "Tolong naik sorang-sorang.. jangan ramai-ramai!"

    ReplyDelete
  12. lawak....harus menghayati baru best...
    http://jobdirumah.com/tamrin

    ReplyDelete
  13. I FOUND A CoC GAME GEMS GIVEAWAY FOR ALL CLANS! http://clanshelper.com/ - you receive free C-o-C gems instantly! I just tried that with all my clan! (6nSqqjVRg2)

    ReplyDelete
  14. alaaa..nk banyak commen p'lak klu pandai buat sendiri x pe lah j'gak...

    ReplyDelete
  15. cerita boleh tahan lawak.. hhaha

    ReplyDelete
  16. My clan friends on CoC told me that on http://clanshelper.com - you receive free C-o-C gems instantly! It really works! (iKvHwiHq2f)

    ReplyDelete
  17. I lv atikah 1 i

    ReplyDelete
  18. Istilah Komputer Melayu
    Beginilah akibatnya orang Malaysia menterjemahkan istilah-istilah Komputer.

    Istilah
    Hardware: barang keras
    Software: barang lembut
    Joystick: batang bahagia
    Plug and Play: cucuk dan main
    Port: lubang
    Server: pelayan
    Client: pelanggan

    Contoh
    "That server gives a plug and play service to the clients using either hardware or software joystick. The joystick goes into the port of the client."

    Translated"Pelayan itu memberi pelanggannya layanan cucuk dan main dengan mempergunakan batang bahagia jenis keras atau lembut. Batang bahagia itu dimasukkan ke dalam lubang pelanggan."

    ReplyDelete
  19. Semuanya lawak..boleh lah gelak-gelak waktu petang smbil minum nes o suam..biarpun ada yg pernah dgr dah sebelum nie..terbaik..

    ReplyDelete
  20. Semuanya lawak..boleh lah gelak-gelak waktu petang smbil minum nes o suam..biarpun ada yg pernah dgr dah sebelum nie..terbaik..

    ReplyDelete
  21. Seronok juga baca... Thanks bro penulis.

    ReplyDelete
  22. Seronok juga baca... Thanks bro penulis.

    ReplyDelete
  23. Replies
    1. Buat pengguna android, nih ada app buat nyari DOLLAR online secara mudah tanpa modal dan legal modal HP aja , lumayan bisa ditukerin sama STEAM gift card, gem coc , Google Play gift card, paypal, facebook giftcard, Xbox,PlaystationStore, Amazon dan ItunesGiftCard
      1. Download aplikasi Whaff Rewards di playstore
      2. Setelah ke intsall buka appnya
      3. Seteah di buka klik tombol login, login ajaa pake akun facebook kalian
      4. Abis itu ada kotak invitation code
      5. Masukan kode AY85570
      6. Setelah masukan kode diatas kalian bakal Dapet $0.3, lumayan kaan, kalian tinggal ngumpulin deh sampe 10$
      7. Cara ngumpulinnya gampang, tinggal invite orang lain atau download aplikasi yang ada di app tersebut
      8. Setiap download aplikasi kalian akan mendapat hadiah sebagai reward, hadiahnya bisa $0.17, $0.22 sampe $0.66
      9. Setiap hari kalian pun akan mendapat reward bila setelah di download aplikasi tersebut tidak di uninstall lagi lumayan kaan setiap hari Uang kalian bertambah hehehe
      10. Setelah terkumpul $10 baru deh kalian bisa tukerin ke voucher google play,
      11. Terus kalian juga bisa tukerin sama Google Play gift card, steam gift card , paypal, facebook giftcard, Xbox,PlaystationStore, Amazon dan ItunesGiftCard

      Jangan lupa share trik ini ya :)

      Delete
  24. Pndai2 nk mnipu...tahun 2012pom kne istimewa.....hahaha...xpernah naik pom nombo 3846...hahaha..agak2 lah weh...

    ReplyDelete
  25. thanks gan untuk cerita lucunya,
    sangat menarik,,
    di tunggu cerita berikutnya

    ReplyDelete
  26. Adakah anda memerlukan bantuan kewangan? Adakah anda mencari dana untuk membayar kredit dan hutang? Kami memberi pinjaman dengan kadar faedah 2% Sila hubungi kami untuk maklumat lanjut: larryellisonfinance@gmail.com

    E-mel: larryellisonfinance@gmail.com

    ReplyDelete
  27. makasih gan buat infonya dan semoga bermanfaat

    ReplyDelete
  28. mantap bos artikelnya dan sangat menarik

    ReplyDelete
  29. terimakasih mas infonya dan salam sukses

    ReplyDelete
  30. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

    pengkhususan Syarikat.
    1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
    2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

    ReplyDelete

  31. Terima kasih atas perkongsian cerita..
    Saya sekeluarga pulangkan apa2 yg terambil dari tuan punya blog dan pembaca2 blog ini..
    Saya ambil ilmu yg haq sahaja.lain lain tiada.

    ReplyDelete
  32. Belum tau apa itu domino 99 ?
    Yuk cari tau hanya di sini
    http://laskargamble.blogspot.com/2017/05/apa-itu-domino-99.html

    ReplyDelete
  33. cerita yang sangat lawak sekali wkwkwkw,


    http://www.maxisbola.com/NewIndex.aspx

    ReplyDelete
  34. The blog are the best that is extremely useful to keep.

    ดูหนังออนไลน์

    ReplyDelete
  35. Hi kak, bagi kakak yang menyukai permainan togel. Kini sudah hadir situs togel online yang benar-benar bayar.

    Sumber prediksi : http://bocoran-togel.com
    Situs Resmi : http://togelmandiri.com

    prediksi togel
    prediksi togel online
    bandar togel online
    situs togel online

    Terima kasih.

    ReplyDelete
  36. RENEW ROADTAX DAN INSURANS SECARA MUDAH
    ONLINE MELALUI TELEFON SAHAJA
    SEMUANYA DI HUJUNG JARI.

    RENEW ROADTAX ONLINE JE SEKARANG!

    ReplyDelete

  37. hai gan ayo gabung bersama kami di situs terbaik kami hanya
    login sbobet Dan kalian bakalan menangkan banyak hadiah menarik
    ayok segera bergabung ya gan.

    ReplyDelete
  38. hai gan ayo gabung bersama kami di situs terbaik kami hanya
    login sbobet Dan kalian bakalan menangkan banyak hadiah menarik
    ayok segera bergabung ya gan.

    ReplyDelete

  39. hai gan ayo gabung bersama kami di situs terbaik kami hanya
    prediksi liga italia Dan kalian bakalan menangkan banyak hadiah menarik
    ayok segera bergabung ya gan.

    ReplyDelete
  40. I really like the article that you rein in this very interesting and memorable.
    togel singapura

    ReplyDelete
  41. I really like this article is really simple but this is amazingly good
    bandar togel

    ReplyDelete
  42. Buat kalian semua nih,yang suka banget sama
    permainan Poker dan Games lainnya' Yuk gabung di GADISPOKER Bandar Judi Online yang Aman dan Terpercaya!
    Sudah terbukti dengan banyaknya Member yang terdaftar Guys.
    Buran Daftar ya Guys!
    LiveSuppot 24 jam :
    -LIVE CHAT : www,gadispkr,net
    -BBM D8C893A4
    -WHATSAPP +855966624192

    KEPUASAN ANDA ADALAH KEBANGGAAN KAMI..!!!
    GADISPOKER

    gadispoker

    ReplyDelete
  43. Nama:Teddy Liza
    status perkawinan: janda
    jumlah pinjaman:3.6 miliar rupiah
    tempat tinggal saya:. Palangkaraya
    email ku:::teddyliza2020@gmail.com
    kesaksian yang memotivasi saya whatsapp :;l+ 6281617538564
    tujuan pinjaman saya :Investasi / hutang

    Halo semuanya, sekarang dari (bahasa Indonesia [baˈha.sa in.doˈne.sja])/Malay, . Saya seorang janda dengan dua anak dan sejak Februari 2019 karena kebakaran dalam bisnis yang membanjiri bisnis saya dan saya mencoba mencari pinjaman dari bank saya, bank mengatakan dengan saya memiliki kredit buruk sehingga saya mencobanya dengan pemberi pinjaman lain di mana saya bodoh. Tetapi seperti yang Tuhan kehendaki, saya membaca kesaksian AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM di majalah bisnis, yang membantu bisnis dan individu dengan pinjaman besar. Saya mengajukan permohonan dan saya telah menerima pinjaman 3,6 miliar rupee dengan tingkat bunga sangat rendah 1% dan rencana pembayaran yang lebih baik. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda bahwa ada banyak scammer di sini. Ambil permintaan peminjam untuk biaya asuransi, Peminjam tidak memiliki sertifikat bisnis, Peminjam palsu tidak peduli dengan gaji bulanan Anda yang membuat Anda memenuhi syarat untuk mendapat pinjaman, peminjam Palsu tidak memiliki alamat kantor fisik. Peminjam palsu meminta biaya pendaftaran dan biaya pajak, peminjam Palsu tidak memiliki situs web. Jika Anda mencari pinjaman, selalu minta pemberi pinjaman untuk situs webnya, karena banyak pemberi pinjaman palsu tidak memiliki alamat dan situs web. Jika Anda menginginkan pinjaman yang sah,Sukses hanya datang bagi mereka yang percaya pada diri mereka sendiri dan siap untuk menang. Saya tidak mengharapkan apa pun selain yang terbaik untuk Anda. Beralih ke tahap baru dalam hidup bisa menjadi proses yang menantang. Semoga Anda beruntung dalam semua upaya masa depan Anda, Anda akan menjadi hebat. ajukan sekarang.

    Aasimaha adila ahmed kontak pusat aplikasi pinjaman
    E-mail**aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    Whatsapp *********^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^+ 447723553516

    ReplyDelete
  44. RECOMMENDED NIH...!!!
    Segera join di Bos333
    Hanya dengan melakukan minimal deposit 25.000 kalian sudah bisa melakukan bettingan dan bermain berbagai permainan slot yang di sediakan.
    Jadi tunggu apa lagi...!!!
    Segera bergabung dan tinggkatkan saldo anda bersama kami...!!
    Untuk PROMO atau INFO lebih lanjut silahkan hubungi CS kami..

    Menang Berapapun Pasti Kami Bayar. Jangan Kasih Kendor Bosque, Kalah/Menang Kami berikan Bonus setiap Minggunya.....

    Agen Judi Online Indonesia Proses deposit dan Withdraw 24 Jam
    Bonus New Member Sportbook 120%
    Bonus New Member Sambung Ayam 20%
    Bonus New Member Slot Game 100%
    Bonus Next Deposit Slot 10%
    Bonus Free chip Deposit 50ribu dapatkan 20ribu

    - Slot Online
    - Live Casino
    - Agen Judi Online
    - Bandar Bola
    - Judi Slot Online
    - Bandar Poker
    - Agen Togel Online
    - Sabung Ayam


    Cashback All Game 5-10%
    Bonus Referral 0.3%

    Info Lanjut Hubungi Kami :
    WA.me/6282329247732
    line: PBABET

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...