Thursday 25 October 2012

LELAKI NIGERIA DI TUDUH ROGOL REMAJA SINGAPURA DI JOHOR

Gambar sekadar hiasan

Lelaki Nigeria dituduh rogol remaja Singapura

JOHOR BAHARU 24 Okt. - Seorang lelaki rakyat Nigeria mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas tuduhan merogol seorang remaja rakyat Singapura, awal bulan ini.
Eneh Solomon Udo, 40, pelajar di sebuah pusat pengajian swasta di Selangor itu dituduh melakukan kesalahan terhadap remaja berumur 14 tahun di tangga Aras C L4KIP Park Villa Apartmen, Jalan Titiwangsa 1, Tampoi, di sini, pada kira-kira pukul 3.30 petang, 9 Oktober lepas.
Dia didakwa melakukan kesalahan itu mengikut Seksyen 376 (1) Kanun Keseksaan yang boleh membawa hukuman penjara 20 tahun dan sebatan jika sabit kesalahan.
Hakim Zamri Bakar menetapkan 5 November depan untuk sebutan semula kes dan tidak membenarkan tertuduh diikat jamin memandangkan dia rakyat asing.
Pendakwaan kes itu dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya Norashikin Ibrahim manakala tertuduh tidak diwakili peguam. - BERNAMA
Ulasan :
Sampai bilakah kita nak bersabar dengan Negro ni. Apa yang menghairankan tak cukupkah bertan-tan kes penipuan yang dibuat ke atas rakyat Malaysia. Berjuta-juta duit dah lesap. Sepatutnya kerajaan mengaharamkan terus kemasukan  warganegara  Nigeria  dan sewaktunya  dari masuk ke Malaysia. Ataupun ketatkan Visa bagi warganegara Negro ni. Mereka ni bukan mendatangkan hasil kepada  Malaysia malah menjahanamkan ekonomi dan sosial Negara kita.
Aku tak faham kenapa Menteri  Dalam Negeri  yang bertanggunjawab atas  Visa ni tak amik port pasal Negro  ni. Tak cukup lagi kot kes jenayah yang dia orang dah buat kat Malaysia  selama ni. Atau belum kena kat batang hidung sendiri. Dadah, rogol, rompak, black money, tipu, pelacuran dan complete set ada kat negro ni. Aku ingat bila ada anak menteri kena rogol dengan negro ni barulah kerajaan nak ketatkan visa.
Bagi rakyat Malaysia tolonglah jangan terjebak dengan Negro  aka awang hitam ni. Jangan layan email2 diaoarang ni (kadang2 diaorang menyamar omputeh). Lebih baik seribu kali baik daripada bercinta dengan negro ni, lebih baik bercinta dengan Bangla itupun kalau dah desperate sangat.

Tips untuk selamat dari di rogol baca kat sini KLIK DI SINI

 

AWASI REMAJA ANDA JANGAN TERJEBAK DENGAN NEGRO

 

 KES 2 :

Sanggup mengaku kafir selepas dicekup khlawat dengan Negro



Hanya kerana enggan dicekup ahli jawatankuasa Surau al-Munawwarah, Apartmen Lagoon Perdana, Bandar Sunway, di sini, selepas disyaki berkhalwat dengan lelaki warga Afrika, seorang wanita sanggup mengaku bukan Islam.

Timbalan Pengerusi surau itu, Mohd Zuki Mohd Akhir berkata, wanita terbabit yang berusia 23 tahun dan bekerja sebagai operator telefon dicekup bersama lapan lelaki warga Afrika, kira-kira jam 10.45 malam, Selasa lalu.

Menurutnya, pihaknya melakukan pemeriksaan di tempat kejadian selepas menerima aduan mengenai kehadiran wanita terbabit dalam keadaan mencurigakan di rumah yang disewa warga Afrika itu.

Katanya, selepas memperkenalkan diri, seorang penghuni membenarkan mereka masuk membuat pemeriksaan sebelum mendapati lapan lelaki warga Afrika berada di ruang tamu sambil menikmati minuman keras bersama wanita terbabit.

“Ketika soal siasat mengenai tujuan wanita terbabit berada di rumah berkenaan, dia secara sedar mengaku bukan Islam menyebabkan kami terkejut.

“Tidak berpuas hati dengan jawapan itu, kami meminta kad pengenalannya untuk diperiksa. Tetapi, wanita terbabit berdolak-dalik sebelum memberitahu kad pengenalannya tertinggal di rumah,” katanya.
Mohd Zuki berkata, pihaknya kemudian menggertak untuk menyerahkan wanita terbabit kepada pihak polis selepas diyakini dia berbohong bagi mengelak diperiksa status agama pada kad pengenalannya.

“Selepas digertak, barulah wanita terbabit menyerahkan kad pengenalannya untuk diperiksa dan dalam dokumen itu menunjukkan agamanya Islam serta berasal dari Kuala Lumpur.

“Dia kemudian mengaku terpaksa memberi alasan sedemikian kerana takut dikenakan tindakan,” katanya.
(DI PETIK DARI : http://pilihan-anda.blogspot.com/)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...